nadji restoran
SvetRestorana.rs

Otvarate restoran, evo malo pomoći (nastavak)!

28.07.2017

4. Nema posla bez dobre promocije

Svakog dana bombardovani smo informacijama. Neka vaša bomba odjekne i bude primećena. Obavezno izgradite plan za marketing vašeg restorana, planirajte sredstva koja mislite da uložite i bacite se na posao. Kreativnih ideja nikad dosta.

Jelovnik svog restorana morate prilagoditi potrebama gostiju. Obratite posebnu pažnju na cene i uskladite ih sa kupovnim mogućnostima potencijalnih gostiju. Ako Vaš gost pronađe da je neko jelo preskupo budite sigurni da se više nikada neće vratiti u Vaš restoran na klopu. Neka cena bude prilagođena kvalitetu hrane i servisa koji nudite.

5. Loši partnerski odnosi

Ako delite vlasništvo restorana s partnerom onda ste sigurno upoznati s problemima s kojima se susreću gotovo svi poslovni partneri pogotovo ako si sa svojim poslovnim partnerom u bliskim prijateljskim, rodbinskim ili ne daj Bože ljubavnim ili seksualnim odnosima.

Za dobrobit partnerstva se jasno mora definisati doprinos poslu svakog od partnera. Teškoće nastaju onda kada doprinosi, uloge i odgovornosti nisu jasno definisane i priznate.

6. Slabo razumevanje gostiju

Ovo je takođe jedan od najčešćih razloga zašto restoran neće uspeti. Vlasnici restorana daju sve od sebe da bi imali lep restoran uz dobru uslugu, ali propustili su da urade dobro istraživanje o njihovim mogućim gostima. Razumeti svoje klijente znači upoznati svoje klijente tako dobro da možeš predvideti njihove potrebe i premašiti njihova očekivanja.

To mora biti prioritet u ugostiteljstvu. Identifikujte profile svojih gostiju i zamislite se u njihovim cipelama. Saznajte kako komunicirati s njima. Istražite svoje podatke koji Vam mogu mnogo o toga reći i poboljšajte svoje poslovanje slušajući svoje goste.

7. Loše upravljanje zalihama i osobljem

Analiza profitabilnosti u ugostiteljstvu, odnosno inventara u ugostiteljstvu je važan zadatak svakog vlasnika restorana i bara, koji se mora obavljati redovno kako bi se sprečila krađa i smanjili suvišni troškovi.

Dokazano je da prosečan bar mesečno izgubi oko 20% svoje prodaje zbog krađe, besplatnih pića, prosipanja pića i ostalih rashoda. To znači da mesečno gubite od 2000€ pa na više, a da toga niste ni svesni.

Obratite posebnu pažnju prilikom kreiranja normativa. Veoma je važno da u normativima navedite one količine koje su potrebne za pripremu jela pre čišćenja, oblikovanja, zamrzavanja i slično kako biste imali tačan uvid u stvarne potrebe robe i potrošnju zaliha.

8. Nedostatak originalnih ideja

Čak i onda kada služite ljudima koji nisu previše izbirljivi i koje će zadovoljiti šnicla i krompirići potrudite se da na neki način tvoj restoran bude drugačiji od ostalih u okruženju. To ne mora striktno biti ponuda, to može biti način promovisanja jela i restorana, način odevanja Vašeg osoblja, vrsta servisa i sl. Morate imati osećaj kako restoran diše i u skladu s tim donositi odluke.

Većina novih vlasnika restorana nemaju generalno smisla za ugostiteljski posao,što mnogo utiče na poslovanje restorana. Čitajte, idite na seminare, gledajte kako to drugi uspešni restorani rade, edukujte se i radite što bolje znate da bi uspeli. 

Bez obzira na svo planiranje, restoran može propasti ali šanse za uspeh su veće ako paziš, učiš i vredno radiš na svakom segmentu poslovanja.