nadji restoran
SvetRestorana.rs

Kako birate muziku u Vašem objektu?

08.08.2017

Odabrati pravu muziku u kafiću, restoranu ili nekom drugom ugostiteljskom objektu pravo je umeće za vlasnike, menadžere ili osobe zadužene za ovaj deo poslovanja. Ugostiteljski objekat treba da bude jedna zaokružena celina od uređenja objekta, njegove ponude, izgleda i ophođenja osoblja. Naravno muzika je sastavni deo karaktera objekta u njegovom postojanju.

Nisu retki slučajevi da Vam se kao gostu dogodila situacija u kojoj se po vašem mišljenju muzika nije slagala sa uređenjem objekta, ili ste nakon par odlazaka u Vašem omiljenom objektu shvatili da se ponavlja jedna te ista muzika i tako svaki dan. Preglasna muzika na mestima koja nisu predviđena za to nije redak slučaj, a tek kada jačina snimaka od numere do numere nije ista. Jedna numera toliko tiha da je jedva čujemo a druga koja upravo sledi, glasna do neprepoznatljivosti!

Rezultat svega navedenog – osećaj koji nismo želeli da doživimo kao gosti

Razlog – neprofesionalan (amaterski) pristup jednoj od bitnijih osobina ugostiteljskog objekta – muzici

Odabrati pravu muziku za ugostiteljski objekt jedna je od glavnih odluka za vlasnike i menadžere. Objekat netreba da posmatramo površno. Potrebno je da ga shvatimo kao osobu sa svim svojim osobinama koje idu uz nju. Svaki objekat ima karakter i ćud i na nama je kako ćemo predstaviti tu osobu.

Piti jutarnju kavu, lagano listati novine ili neki elektronski medij i pri tome slušati muziku koju smo baš želeli da čujemo odličan je osećaj. Ručati odlično spremljenu klopu ili piti ukusan koktel i hvatati taktove koji su baš trebali da budu tu u tom trenutku ostavljaju goste priijatno iznenađenim i srećnim.

Za taj osećaj svaki gost spreman je postati i Vaš redovan gost. Nivo jačine za pojedini deo dana, vrsta muzike kao i raznovrsnost numera deo su ponude koju treba da ima svaki objekat. Odluku o tome nemožemo niti smemo prepustiti konobaru ili šankeru koji je upravo došao npr. u jutarnju smenu pod utiskom žurke na kojoj se odlično proveo. Ponuda vrste i jačina muzike mora da bude jasno definisana i podeljena po vremenu i ponudi u objektu. Liste numera moraju da budu unapred sastavljene i određene po danima (nedeljama) da se ne ponavljaju. Takođe potrebno je vodite računa i o konkurenciji i njihovim listama. Jer, ako svi puštaju istu muziku ni po čemu niste jedinstveni i samo ste jedan iz mase sličnih objekata.

Savet je da olako ne pristupate odabiru muzike, jačini i zaduženim osobama koje imaju pristup mestu za reprodukciju. Muzika koja svira u objektu određuje karakter samog objekta.