nadji restoran
SvetRestorana.rs

Hrana za dobro raspoloženje

27.03.2018

Stres je svuda oko nas: finansijska kriza, računi koji neumoljivo stižu, cene koje rastu, neizvesnost zaposlenja, promašene romanse, problemi sa decom, neljubazni ljudi itd. U stresnim situacijama poremetimo ishranu pa jedemo mnogo više ili gladujemo. Veoma često tada posegnemo i za nekim slasnim komadom hrane ili pak čašom alkohola, da se smirimo. Ali, to uglavnom ispadne kontraproduktivno. Ukoliko u organizam koji je pod stresom unesete nove količine šećera, uskoro će Vam živci igrati još gore. Osim toga, pored povišenog osećaja nervoze, povećaćete i kilograme. Na sreću, i za stres ima leka.

Kao prvo, bitno je ne dozvoliti stresu da Vas potpuno obuzme već pokušajte da ga suzbijete i kontrolišete. I uzavreli pišteći čajnik se smiri i prestane da piši kad ga skinete sa vatre, zar ne? Hrana za smanjenje stresa postoji i, ukoliko je konzumiramo kada nas uhvati nervoza, uveliko sebi možemo olakšati situaciju. 

Sve prirodne nemasne suspstance, još ako su pritom bogate vitaminima, mogu samo pogodovati našem nervnom sistemu. Vitamini su vrlo bitan antistres stimulator pa ih treba unositi kroz raznovrsnu hranu. Cink možete pronaći u morskim specijalitetima poput školjki, ali i u mesu i jajima. Kada se osećate posebno stresno, moguće je da Vašem organizmu nedostaje magnezijum pa za ručak uključite paradajz, grejp, smokve, slatki kukuruz, grožđice ili šargarepu - odmah ćete se osećati smirenije. Za smanjenje uznemirenosti unosite i veće količine vitamina C, a naći ćete ga u kupusu, brokoliju, limunadi, jagodama ili kiviju. Stručnjaci savetuju da će povećani unos vitamina B takođe smanjiti stres. Međutim, šta ako Vas uhvati manija za grickanjem? Okrenite se voćnim poslasticama, popijte koju šolju mirisnog čaja i pročitajte sledeći tekst koji Vam donosi pregled efikasnih grickalica za smanjenje stresa.

Antistres hrana # 1: bobice, a ne bombonice

Kada ste pod stresom, bacite se na borovnice, jedite jednu po jednu umesto da krc

kate bombone. Pošto je potrebno neko vreme da se šećer iz borovnica pojavi u krvi, nivo šećera Vam neće skočiti naglo i to će, pored ukusnog zalogaja, onemogućiti stvaranje novog stresa. Dodatna pozitivna strana zamena bombona borovnicama je i količina vitamina C kojim bobičasto voće obiluje. Tako ćete organizam naoružati za borbu sa porastom nivoa hormona stresa.

Antistres hrana # 2: tropska uteha od strane avokada

Ako žudite za nečim utešnim i bogatim, nemojte tražiti dalje od avokada. Mada nije uobičajeno voće za naše prostore, avokado nudi mnogo više od običnih grickalica koje nam prividno smanjuju nervozu. On je pun vitamina B koji je potreban našem telu za održavanje nervnog sistema i ćelija mozga pa avokado vrlo brzo smanjuje osećaj stresa. Dodatni plus je kremasti ukus avokada koji ne sadrži nezdrave masne supstance.

Antistres hrana # 3: koštunjavo voće na delu 

Izvrstan regulator osećaja stresa je i mešano koštunjavo voće. U ovim zdravim, prirodnim grickalicama krije se pravo bogatstvo vitamina. Neophodne količine vitamina B pronaći ćete u orasima, što će smanjiti nivo stresa. Dodatne rezerve cinka kriju se u brazilskim orasima, a cink će uticati na smanjenje uznemirenosti, dok će vitamin E kojim su bogati bademi, pomoći u obnavljanju ćelija koje su pogođene uticajem stresa. Kupite ovo raznoliko voće u ljusci kako bi delovali na više nivoa: prvi zadatak je guljenje ljuski što će samo po sebi dovesti do oslobađanja dela tenzije, a drugi je unos neophodnih vitamina za smanjenje stresa.

Antistres hrana # 4: umirujuće ljušćenje pomorandže

Ljudi koji uzimaju 1.000 mg vitamina C pre držanja govora u javnosti smanjuju nivo hormona stresa, kortizola, a uz to smanjuju i pritisak u krvi. Stoga se udobno smestite u neku od kućnih fotelja, duboko udahnite i koncentrišite se samo na ljušćenje pomorandžinih kora. Petominutno ljušćenje kora će skrenuti misli sa uzroka stresa, a uz to ćete uživati u blagodetima vitamina C.

Antistres hrana # 5: čaj ubija zmaja

Ispijanje toplog čaja savršen je način da malo spustimo loptu i prepustimo se smirujućim dejstvima aromatičnih biljaka koja će zasigurno ublažiti efekte jednog haotičnog dana. Posebno uživajte u zelenom čaju koji obiluje antioksidansima pa prirodno smanjuje stres. U svakom slučaju, ispijanje čaja može nam doneti više koristi nego alkohol koji bismo umesto njega uneli u organizam.

Antistres hrana # 6: tamna čokolada za osmeh

Nema ništa bolje za oslobađanje od stresa od prepuštanja užitku tamne čokolade. Ovde prventsveno govorimo o gorkoj varijanti čokolade koja sadrži najmanje 70 posto kakao praha i koja po svom hemijskom sastavu izuzetno pogoduje našim nervnim završecima. Ukoliko su antioksidansi, kojima gorka čokolada obiluje, u mogućnosti da preventivno deluju u mnogo ozbiljnijim situacijama, poput prevencije srčanih bolesti, koji gram više tamne čokolade u našem organizmu može samo pogodovati smanjenju stresa.

 

Dodatni saveti 

Ako nekoliko dana primetite da Vam je raspoloženje labilno i da će Vas obuzeti stres, tada zamenite jutarnju kafu i druge kofeinske napitke crnim čajem koji će Vas jednako uspešno razbuditi, a koji sadrži samo jednu trećinu kofeina u odnosu na kafu. Pokušajte iz jelovnika izostaviti prženu i masnu hranu i smanjite unos mesa. Iako meso ima svoje prednosti, poput zaliha cinka u bifteku, ipak unos proteina povećava potencijalni nivo stresa uzrokovanog dopaminima u mozgu.